onsdag 7. oktober 2009

SHEEPY AKA BREDDA1 - POWERMOVES FOR EGEN MASKIN




Sheepy er kanskje mest kjent for hiphop-norge som en tredjedel av Absurd Oppspinn, sammen med Postal og Venom, men han har også gjort powermoves for egen maskin.
At han ikke har ligget p latsiden, er tydelig. Sheepy har gitt ut sin egen solo tape ("Byen i sør"), en collabo tape med Ukjent (en mc fra stavanger), hoster sitt eget klubbkonsept i krsand, og har det siste året opptredd i København, Oslo og på Quart. Han er nå i gang med sin andre solo mixtape, "Makt-allianse" med bidrag fra folk som Salvador, Faith SFX, Venom, Shitrich og Vågsbygd Handy blant andre.

Vi catchet opp med han for  høre hva som skjer.

Hvem er sheepy?
Sheepy er rugged sørlandsrap, Bredda1 er mitt engelske alias.
Med hjelp av konstruktiv kritikk fra kompiser og stå på vilje har jeg fått spilt gigs både nord og ned, fått bidradd p spellemansspris vinnende album, spilt norges største festivaler, sluppet debut album; you know, it`s all good.

-Hvilke prosjekter har du på horisonten fremover.

Jeg jobber n med mitt andre album som blir et dobbelt nummer, en norsk og en engelsk side. Med meg har jeg blannt annet Faith Sfx (UK), Capitol x (US), Venom, Vågsbygd handy og Salvador.
Dette albumet kommer til å bli gull, og jeg har konsentrert meg om  ta det tilbake til hip hop som det var.
Det vil si new york lignede beats og mer musikalske bidrag i form av synge hooks med edge på, jeg har også fucka litt med grime.

- Hvilken respons har du fått på det forrige prosjektet ditt
Det forrige prosjektet mitt åpnet mange dører for meg, for en gangs skyld kan jeg ta betalt for en gig, jeg har blitt respektert som en artist og dette har hjulpet meg å vokse p musikken. Så alt i alt var responsen overveldende.
Pluss at cultiva ga meg 50.000 spenn noe som hjelper en stakkar "on the grind."

-Hvordan vil du beskrive stilen din,og hva vil du si har formet deg som artist.
Stilen min er livet mitt på en måte, jeg føler det er viktig som rapper å kunne prate fra hjertet og stå for det man sier. Mye av det som formet meg som artist er de mulighetene jeg har fått til å jobbe med andre og dra kunnskap fra det, be patient and you will learn.

-Hvordan føler du det er å komme fra k-town\vice city og drive med hiphop.
Jeg føler meg priviligert som kan rappe for k-town, seriøst den greia vi har er unik og jeg føler at gutta fra kristiansand har mer ekte greier på brystet. I en verden hvor wigger aktiviteten er på topp spesielt i Norge, har vi en fordel i den forstand at alt som kommer ut av kjeften er ekte i motsetning til gate punks som har rappa stilen til 10 rappere.

-Du driver også med arrangering av en fast spoken word/open mic nite i krs ,kan du fortelle litt om det for oss som aldri har vært der.
Spoken word greia går jævlig bra og vi har nå utvida til  ha en full hiphop dag siste torsdag hver måned. Vi begynner på Frøken larsen hvor folk battler om 1000 spenn gjennom 3 runder. Yours truly er dommer. Etter dette fortsetter festen p charlies penthouse hvor vi spiller old school hip hop og freestyler og shit. Dj inti er alltid på plass og selve scenen er en flott plass å øve seg.
"Jeg føler jeg gjør good things om dagen."

tekst: p.langfeldt

sjekk ut en teaser fra Maktallianse her:


Bredda1 - No drama mastra MIX by /a>

3 kommentarer:

  1. Jeg syns Bredda1 er finere å høre på enn Sheepy. Uansett så heier jeg på "begge". Måtte fremtiden være lysende!

    SvarSlett
  2. fett! gleder meg til å høre ny musikk fra deg og dine prosjekter! du vet jeg følger med. fred.

    Paul Bernard

    SvarSlett